.watch out.

Monday, June 27

UKM-UNPAD (PART 1)

asslamualaikum.....

 jadi baru sekarang aku rase free nak update pasal aku puye interview hari tu. hurmm. mane nak mule ye. 

ok! 1stly, mase hari interview tu, aku datang agak lambat la dari yang lain lain. suppose aku datang before 0830, tapi aku agak lewat la. bukan diesengajakan, tapi dah orang yang nak tunjuk jalan tu agak lambat, dengan jam lagi, (KL, paham paham je la) so, sampai je dekat PUSAT PERUBATAN UKM (PPUM) tu dah almost 0845. dengan rush, aku dengan mama pon pergi la ke tempat yang dorang bagi tahu hari tu, TINGKAT 10, BLOK KLINIKAL (CORE A). hah! dah payah cari sane, cari sini, tukar lif sane, tukar lif sini, orang tu kate sane, orang ni kate sini! haishhh! macam macam. alih alih, bukan kat situ tempat pendaftaran, dekat BLOK PENDIDIKAN rupenya.. hah! tu la akibat datang lambat kan.



tapi kan, (tak nak kalah jugak tu) bukan salah aku sepenuhnye pun! memang dorang yang kate kat situ time call hari tu. dah la oanggik interview ni tak de surat, xde hitam putih langsung! so, memang konpius la! itu la akibatnya! BLAH, bLAH, BLAH... sampai mase interview!!!!



before tu, mase dok tengah menunggu giliran ni, ade la sorang ni yang duduk side by side dengan aku, die relax giler! serious la. minah tu memang sempoi je. siap main game kat phone lagi. mesej mesej la. aduhh! orang lain pegang phone pon tak nak! (termasuk lah aku. nervous punye pasal) then, ade seorang mamat yang duduk in front of me, huh! ok la. boleh tahan jugak muke die! bak kate orang orang, SEJUK MATE MEMANDANG! hahah! dapat la jugak aku meng'usha' die! hahahha! (salah niat dah tu). mamat tu nmpak style la jugak! memang ade karisma seorang doktor! tapi name die aku tak tau la pulak. coz turn aku dulu then baru die. so memang tak tau la name die coz lepas tu aku terus BLAH je! (tak kuase aku nak duduk kat situ lelame)



ok! then my turn untuk di interview! masuk je, nampak la interviewer aku 2 orang. seorang laki, seorang perempuan. yang man tu dari UKM then yang woman tu dari  UNPAD! terbaikk! aku agak dorang nak tanye aku yang susah susah. last last dorang just tanye:

  • perkanalkan diri
  • where did you know bout this program
  • what did you do in school
  • what are the disciplinary prob in your school
  • what is the good listener
tu antare yang aku igt la! so, memang biase biase je soalan die. tapi nervous punye pasal, aku tak dpt jawab dengan proper! grammar aku entah kemane! haishhh! sadis untuk aku ingat! kelakar jugak bile ingat balik! ape pon, tu la pengalaman PERTAMA aku pergi interview! yup! FIRST time ouh! 





bersambung.....................


p/s: nanti kan sambungan untuk HARI KE-2! lebih banyak pengalaman dan pasal MAMAT kat atas tadi tu..:)

sekian,  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...