.watch out.

Thursday, February 23

SPKG 2012 (SIREH PULANG KE GANGGANG)

assalamualaikum..


such a long time aku tak buat any entry. not in the mood one of the reason. :)


so, aku nak story pasal SPKG yang diadakan dekat KOLEJ MATRIKULASI PERAK 9-12 Feb 2012. event ni dianjurkan oleh ALUMNI KMPk. aku pon ape lagi. memang excited gile la nak pegi balik KMPk ni. almaklumlah, KMPk adelah one of the best places yang aku pernah pergi. the environment, the peoples, the lecturers, semua lah pasal KMPk termasuklah Cafe and bilik die. rindu la katekan..



aktiviti die tak la banyak sangat. it means kiteorang still ade mase untuk berjalan jalan keliling KMPk macam yang kiteorang pernah buat dulu. (cop, 'kiteorang'? sape lagi meh. tadi citer pasal ko je. tetibe 'kiteorang'?) okok. 'KITEORANG'= hasyimah harun, muhammad fikri and me, myself. tak ramai yang aku kenal datang SPKG ni. yang lain semua ade urusan lain yang dorang perlu hadiri. sibuk dengan hal masing masing. that's why la.



bile kat sane, siap dapat ,akan free lagi kat cafe b. pak cik tu belanje. terbaik lah! terime kasih ye pak cik nurul, pak cik kamal, pak cik wan. :) then ade explorace pagi sabtu tu, aku pakai seliper je kot pergi explorace tu. rock x? hahaa. dok berlari lari gune seliper je. tibai le ape ape pon. ade aku peduli. yang penting, group aku dapat nombor 1. hahahaha.then petang tu ade mesyuarat agong. honestly, aku dok dalam tu kejap je pon. then aku keluar. jahat tak. sorry ye kakak kakak, abang abang. tapi at least aku tunggu samapai ajk baru dipilih. aku memilih jugak ye.



malam tu kami ade dinner. terbaik lah. memang grand habis. kene denagna tema malam tu. ade persembahan '3 SUARA' taw. jangan jeles ye kalian kalian yang tak dapat datang tu. makan malam tu, bagi aku, ok la. not that good, not that bad. ok ok saja. maka, habis ye event maka, bermula lah dengan rasminya sesi PHOTOGRAPHY kami bertiga! plus, aku dapat tutorial free lagi cara cara nak gune DSLR dari aliff fitri. hahahaha. terbaiklah! (not to mention, aliff fitri tu kawan si fikri) 







pagi ahad, last day kami  di sana. perjumpaan pagi yang penuh syahdu dengan fikri dekat UFO. pagi pagi ouh. semata nak tengok matahari terbit. cantik. then sekali lagi pagi tu, sesi PHOTOGRAPHY kali kedua pon berlangsung di kawasan baru di KMPk iaitu, PADANG GOLF! then belakang library (dalam longkang). sampai lah ke cafe. then dekat cafe, kami berjumpa dengan MUKHRIZ (pengerusi PRD, bekas pendebat masjid) then SHAH (kawan si fikri) mule mule jumpe Shah ni, tak cakap ape pon, senyap je. sekali start dari dinner malam tu, sembang macam dah puluh tahun kenal. hahahaha.




sembang punye sembang, tak perasan masa berlalu dengan pantas. tekak kembali kering. makanan dah habis makan dah. macam macam bende sembang. tiba masa kami harus pulang. sedih pulak nak tinggalkan KMPk  ni. tak tahu lagi bile nak datang sini lagi. SPKG tahun depan belum tentu aku dapat datang. 



so, kepada semua student di KMPk, manfaat masa anda yang ade untuk mene'explore' satu KMPk tu. sebab, percaye lah, korang mesti rindu nak balik KMPk bile dah keluar nanti.


sekian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...