.watch out.

Friday, March 1

THE ONE THAT YOU CALL 'FRIEND'




satu di perak, satu di sarawak.
hanya makan masa beberapa jam menaiki pesawat,
tapi,
mungkin memakan masa beberapa hari jika berjalan kaki.

tapi tak perlu susah,
dunia tanpa batasan.
mana mungkin susah,
mana mungkin rugi.

bila tak berkomunikasi,
banyaknya benda nak cerita,
tapi,
bila dah berkomunikasi,
dua dua diam seribu bahasa.

terkelu mungkin,
rindu sangat mungkin,
atau
sudah terlupa hendak cerita apa mungkin.

sejujurnya,
aku lagi suka berdepan depan,
ye la,
cerita aku banyak yang menusuk ke kalbu hati jiwa dan raga,
memang tak berperasaan nak bercerita di
twitter,
facebook,
yahoo messenger,
skype,
oovoo.

seronok kongsi cerita,
seronok kongsi nasihat,
seronok kongsi kesedihan,
seronok kongsi ke'happy'an

bila kita boleh jumpa?
lagi sebulan?
setahun?
selama mana agaknya?

cuma nak minta,
jaga diri,
jaga hati,
tabahkan diri,
tabahkan hati,
walau apa pun yang terjadi,
kena ingat! "Itu semua ujian dari-NYA"

aku nak kamu kuat!
aku nak kamu sihat!
aku nak kamu berjaya!
aku nak kamu bahagia!


we will be friend till Jannah. Insya Allah... :)





HASYIMAH HARUN <3 td="">








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...