.watch out.

Thursday, November 11

BERMACAM RAGAM

assalamualaikum..


apa khabar anda semua?


saya sihat saja di sini..


hari ni hampir seminggu aku di kolej matrikulasi perak. macam-macam yang jadi bile masuk semester 2 ni. 



1st story;
pada hari ahad yang lepas, aku telah pulang dalam keadaan tidak berapa 'excited' ke kmpk. sesampai saja di bilik, seorang roomate aku memberitahu, " elektrik tak de la". aduh. kecewa sungguh rasa hati ini. apa yang berlaku? mengapa harus tiada bekalan elektrik sewaktu aku pulang ke sini? jadi, selepas kesemua roomate aku pulang, kami mengambil jalan untuk memberitahu kepada pihak yang berwajib. namun, kami amat kecewa kerana, pihak tersebut tidak langsung memberitahu kepada juru teknik mengenai masalh kami. jadi, kami terpaksa bergelap untuk 2 malam berturut-turut.

bayangkan saja bagaimana kehidupan tanpa cahaya. sungguh sadis. semua kerja yang dilakukan serba tidak menjadi. apakah yang berlaku? mahu mengulang kaji juga tidak boleh. malam kami hanya di temani dengan cahay bulan yang tidak berapa terang itu. 2 malam bergelap di kmpk memang memberi kesedaran kepada aku bahawa CAHAYA DI DALAM KEHIDUPAN MANUSIA ITU TERAMATLAH PENTING.. jadi hargailah ia selagi anda boleh melihat cahaya itu.............



2nd story;
for the 1st week dekat kmpk ni, not bad. semua lecturer aku ok. memang sangat best. tapi killer subject, BIOLOGY, baik lecturer tutor, lecture hall or practical, semua boloe di katekan agak GARANG ok. aduhh. and hari isnin aku kat kmpk ni merupakan hari BIOLOGY. sebab ape? sebab, semua pasal BIOLOGY ade kat hari isnin. sadis betol. aku still duduk dekat LH1. tapi ade jugak lecture dekat LH3. ape yang pasti kedua-dua LH 2 sangat la SEJUK. memang beku la duduk dalam 2. 

1st week dekat kmpk ni, even cam agak relax, tapi banyak assgment yang mennati untuk di siap kan. haih. sekarang ni semua orang tengah takut pasal result yang akn keluar pada 30 nov ni. result tu la yang menentukan nasib kami seterusnya di matrik ni. samada akan tetap kekal di matrik, ataupun, akan say bye,bye kat matrik. aku pon takut jugak ni. macam mane aku nak hadapi hari untuk ambik result nanti? aku seriously tak bersedia langsung..


3rd story; 
hari ni, jumaat, 12 nov 2010. aku bakal menerima seorang adik angkat. hah? sebenarnya, aku tak rela  nak berangkat-angkat ni. tak gemor sangat. tapi hari ini terpaksa untuk ade adik angkat. hurmm, kene terime je la kan. dah tanggungjawab kan, nak buat macam mane. terpakse la buat jugak. 100 orang students form 4 akan bertandang dekat kmpk ni selama 2 hari. dorang akan tido di blek kakak angkat atau abang angkat dorng. so, malam ni, akan ade orang menginap di bilek aku ni. makin ramai la nampaknya penghuni bilek ni.

esok. sabtu, 13 nov 2010. aku bakal menghadapi peperiksaan MUET. hah!! untuk reading, writing and listening. wish me luck k..



no 4th story, just wanna say. thanks 4 reading....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...