.watch out.

Saturday, November 13

LITTLE SISTER

assalamualaikum....



today's story;

actually ini cerita yang di campur-campur hari ini ( 13 nov ) dan semalam (12 nov ). ceritanya berkaitan dengan "PROGRAM SEHARI DI KOLEJ MATRIKULASI PERAK". program ini melibatkan 13 buah sekolah dekat negeri Perak ni. yang sebetul-betulnya, 33 buah sekolah di jemput, tapi atas sebab tertentu, ade yang kene tarik diri. jadi, tinggal la 13 buah sekolah je. dalam program ni adelah sekali program adik bersama kakak angkat n abang angkat. budak perempuan dengan students perempuan and begitu juga sebaliknya. 

nak dijadikan cerite, hari jumaat hari tu, aku bersama 3 orang roommate aku, telah mendapat seirang adik angkat yang bernama NUR SYAHIRA. seriously aku cakap, budak tu sangat la cute!!! kiteorang panggil die SYIRA. mari aku describe sikit pasal syira;

NUR SYAHIRA
SMK. SERI KAMPAR
ANAK KE-3
30 NOVEMBER 1994

tak banyak aku boleh citer pasal syira kat sini. hehhehe.  kalau nak tahu, kene tanye aku personally. syira ni aku tengok memang jenis yang senang nak adapt dengan situasi. die pon cepat mesre dengan orang. memang seronok dapt kenal dengan die. 


macam-macam bende yang kami share even syira kat sini tak lame. kami cuba bagi input yang terbaik dekat syira. so that she will be motivated. kami cerite dari fizikal kmpk ni, sampai la cerite-cerite yang hanya keluar antara kami, ROOMMATE je. die memang untung coz dapat dengar semua cerite tu dari kami. bukan senang kami nak bercerite dekat orang lain. kami memamng dah anggap syira bukan je adik angkat tapi dah macam kawan baik sendiri. syira ni sporting. dan yang paling penting, die ni dengar cakap. bukan la kate aku nak buli die, tak. tapi ape yang kami cakap mesti die akan buat. contoh, semlam 1 of my roommate cakap kat syira yang nak suruh die puji betape baiknye kami ni kat depan hall. and, die just kate OK je. nasib la tak ade sesi tu tadi. kalu tak mahu malu aku kat hall tu. puji lambung tinggi-tinggi pulak tu. hahahhahahaa



malam semlam adelah antare malam yang paling best dekat KMPk. sesi bersama PRD memang TERBAIK la. dengan pengerusi kami bercakap laksana seorang pakar motivasi. huh. memang tak terkate happy nye malam tu. tapi sayang, sekejap je dapat baut sesi bersama PRD tu. lebih kurang sejam la. aku rase kalau bagi masa yang lagi lame untuk sesi tu, sure adik-adik angkat tu tak nak balik. 


namun malang sikit la. pagi tadi kami tak dpat buat aktiviti dengan adik-adik angkat kami tu. hal ini adalah kerana kami mempunyai ujian MUET seperti yang telah aku mention dalam entry yang lepas. petang tadi, selesai je majlis penutupan, kami bergegas cari syira. bukan ape just nak ambil gambar sebagai tande kenanagan kami bersama. at the end of this entry, aku akn tujuk kan beberapa keping gambar. sayang rasenye nak menghantar adikku, SYAHIRA pulang. namun, apekan daye, die tetap kene balik. jadi, kami pun melepsakan la die pergi dengan harapan die tidakkan melupakan kami disini. HOPEFULLY. 







tu je la gambar yang bisa saya kongsi bersama anda semua. mahu gambar yang lain? pergi saja ke MUKABUKU saya. kepada yang belum add 2, add la ye. hee. and kalau anda yang bace ini merupakan ahli PRD atau pun adik-adik angkat. silalah add ni cameraman. KAMARUL AZWAN kat page die lagi banyak gambar mase program ni berlangsung. kalau tak silap ade lebih 300 keping gambar. hah. pegi la tengok puas-puas gambar tu...



wassalam.

majulah diri demi kebaikan bersama.




yang menjalankan tugas,

president,
F!NGER's


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...