.watch out.

Thursday, November 4

SATU KEBIASAAN MANUSIA

SEMPURNA?



anda SEMPURNA??



TIDAK.


YE. anda dan saya tidak sempurna.


jadi, maknenye. tak de sape-sape pon dalam dunia ni yang sempurna. ok.


manusia biasanya hanya akan mudah melihat kesilapan dan kesalahan dan ketidak SEMPURNAan orang lain. namun, kita selalu buat-buat tak tahu, atau tak nampak atau memang betul-betul tak nampak kesalahan kita sendiri. termasuklah DIRI saya sendiri. :) 

biasanya, kita perlukan orang lain untuk menilai diri kita sendiri. yelah, tak kan kita nak nilai dir sendiri kot. rasenya kalau cam tu, mesti dapat markah 200/100. hahhahaha. yelah, diri sendiri, mestilah nak yang terbaik je kan. tu sebab penting nya pandanagan orang lain terhadap diri kita. kita perlukan orang-orang di sekeliling kita yang akan menegur kita jika kita buat kesilapan. hah, cam tu barulah kita bole majukan diri sendiri.


yang paling penting, kita sendiri mesti kene bole terima pandangan orang lain. kalau tak, susah la cam tu. kene sedar la sikit, diri kita ni memang takkan SEMPURNA. tapi jangan depan orang tu cakap bole terima bile orang tu cakap ape-ape je, then, belakang, kita kutuk-kutuk pulak orang tu. tak baik la. mungkin ade betul dengan ape yang orang tu kate, so, kene muhasabah diri balik. ape yang betul, kita ambik. then ape yang kite rase memang salah, letak tepi je. biaselah, orang tu pon manusia macam kita jugak. tidakkan pernah SEMPURNA. 



susah la nak cakap. cz aku pon kadang-kadang payah sikit nak terima pandangan orang ni. tapi, semenjak due ni, barulah aku sedar diri sikit, sebenarnya, pandangan orang lain terhadap diri kita tu tersangat penting. if korang ikuti entry-entry yang ade kat blog ni, korang mesti tau kan krisis-krisis yang jadi kat aku. x kisahlah krisis dalam ke, krisis hati ke jantung ke, buah pinggang ke, kebanyakan krisis-krisis tu dapat di selesaikan dengan mendapat pandangan daripada orang lain. terutama sekali KAWAN-KAWAN. nape aku kate kawan-kawan tapi bukan family? hahahaha


cam ni sebenarnya, yang bace blog aku ni and yang tahu krisis-krisis yang jadi tu kebanyakannya kawan-kawan aku, family aku pon tahu jugak. tapi, bile semua bende ni jadi, orang yang paling dekat dengan aku mase tu hanyalah kawan aku. so, aku perlukan SOLUSI yang cepat dan kepada kawan lah aku minta pendapat. tak bermakne aku ketepikan FAMILY aku. tidak same sekali. korang jangan salah faham ye..



itulah manusia. sentiase mahu menegakkan kemenangan terhadap diri sendiri. hahahaha. akulah tu. nak buat cam ne, aku perlukan ruang untuk menjadi lebih baik. lebih baik kepada diri sendiri, keluarga kawan-kawan n masyarakat sekeliling. i'm not good in communication actually. heehehehhehe...



di kesempatan ni. aku nk wish HAPPY BURFDAY to my friends AINAN TASNEEM. happy burfday dear. plizz don't be sad on your birthday. semoga ko happy-happy selalu, dimurahkan rezeki and mendapat kejayaan di dunia and akhirat. INSYAALLAH..... amin......

LOVE YOU AINAN TASNEEM....
HAPPY BURFDAY.............


special for you dear.........


itulah satu kebiasaan manusia. mengharapkan kesempurnaan yang tidakkan pernah ada........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...