.watch out.

Monday, January 3

DOAKU


Ya Allah,
Layakkah aku untuk berada di sisi insan itu?
Aku melihat di sekelilingnya,
Terlalu ramai wanita yang ku rasakan,
Punya lebih kelebihan berbanding diriku,

Ya Allah,
Mereka lebih sekufu dengannya,
Ketakwaan mereka menggunung berbanding ku,
Aku masih lagi terkapai-kapai dalam mencari,
Erti sebenar kehidupan,
Mencari sinar keredhaan-Mu,
Berikan aku petunjuuk Ya Allah.

Ya Allah,
Aku yakin,
Jodoh ku telah ditentukan oleh-MU,
Sekiranya bukan diri dia,
Aku redha,
Aku yakin Engkau telah menentukan jodoh yang terbaik untukku,

Namun,
Satu pintaku,
Insan yang tidak pernah mengenal erti PUAS,
Ampuni aku Ya Allah,
Aku mohon,
Jodohku kelak,
Mencurahkan kasih sayangnya,
Terhadap apa jua yang ada di dunia ini,
Tidak melebihi kasih sayangnya terhadap diri-Mu,
Agar dia dapat membimbing ku di jalan-Mu,

Ya Allah,
Aku jua mohon,
Agar dia,
Menyanyangi aku seikhlas hatinya,
Aku mohon Ya Allah..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...