.watch out.

Tuesday, January 18

POEMS:SATU PERSAMAAN DENGAN KEHIDUPAN

 HAPPINESS
Happiness is being home again, 
Happiness is walking in the rain.
Happiness is waking with no pain.

Happiness to see my humble home, 
Happiness at not being alone, 
Happiness to sit, and not to roam.

Happiness is family to me, 
Happiness in the faces, I longed to see, 
Happiness is once more being free.



BEAUTY
beauty is in the eye of the beholder
beauty is his eye's. his smile beauty
his soul beauty is life, 
beauty is the 
sky the flowers thats blooming
beauty is colorful and glorious
beauty is hair lovely can be
beauty is love and freedom
beauty is the ocean the waves
beauty is sand between your toes
beauty is the smile on your face
beauty is a butterfly fluttering through
the sky on a warm summer day.
beauty is the dove sitting on the branch
oh' how lovely beauty is. 
beauty is sun shining down on your face. 
beauty is this world the color the beauty of
nature beauty is beautiful.
 beauty is what we all need. 
see beauty we
do love is beauty of our hearts loving
each other that's beauty  



 FRIENDSHIP
Standing by,

All the way.

Here to help you through your day.

Holding you up,

When you are weak,

Helping you find what it is you seek.


Catching your tears,

When you cry.

Pulling you through when the tide is high.


Just being there,

Through thick and thin,

All just to say, you are my friend.



kat atas tu adalah antara poems yang aku bace hari ni. tiga-tiga poems tu aku suke sangat. maksud die mendalam. actually, fyi, aku dah start suke dekat poem ni. tak tau la di sebabkan keboringan yang melande diri atau ape, tapi sekarang ni aku rase poem is very interesting to me. kadang-kadang agak susah nk memahami maksud tersembunyi dalam poems. macam kehidupan manusia la. kita tak bololeh nak expect something yang akan jadi kat kita and orang di sekeliling, mybe kita rase bende tu tak la besar mane. tapi kita tak sedar ape yang kita buat tu akan ade kesan yang sangat mendalam kat orang lain. macam dalam dunia blogging la jugak. kadang-kadang kita buat some entry ikut sesedap rase kita je. ikut hati dan perasaan. tak fikir pasal hati and perasaan orang lain yang bace. 


kenapa aku cakap and fikir macam ni? coz, bende ni pernah jadi kat aku sendiri. dulu aku penah tulis something yang buat someone terasa sangat dengan aku. since bende tu, aku jadi lebih berhati-hati. sebab mase aku buat entry tu, aku tengah di luar kawalan. dalam erti kata lain MARAH. ingat kan tak de la kesan yang besar sangat, tup, tup, ade orang yang sangat kecil hati dengan entry tu. so, aku pon padam la entry tu bile aku sedar, ape yang aku tulis kat dalam entry tu memang tak patut. if korang persan, kebanyakan yang aku tulis dalm blog ni is more about myself. memang la aku ade jugak wat entry pasal orang lain, tapi agak jarang la...aku masih FOBIA.


kita memang boleh katakan kehidupan seharian kita ni sangat berkait rapat dengan poems atau dalam bahasa melayu nya, SAJAK. tak kisah la dalam bahsa inggeris ke, bahasa melayu ke. still, setiap poems atau sajak yang ditulis dan di nukilkan tu, punya maksud yang tersurat dan tersirat. sama seperti kehidupan manusia, yang terlalu banyak persoalan yang perlu dirungkai dengan bijak dan penuh istiqamah kepada YANG MAHA ESA. :)



sekian,
president,
F!NGERs.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...