.watch out.

Tuesday, July 12

SATU KISAH:an ordinary girl live her life (PART 1)

hari pertama aku di kolej yang jauh dari kekecohan bunyi segala macam kenderaan. seperti ditempat tempat yang menerima kedatangan pelajar pelajar baru.ibubapa berasak asak. kenderaan memenuhi segala ruang yang ade di kolej ini. macam macam jenis kereta. dari kereta yang berharga ratusan ribu hingga lah ke motosikal yang berharga ratusan ringgit. yang 'check in' dekat kolej ini ade macam macam jenis manusia. dari seluruh pelosok MALAYSIA ni. dari yang aku kenal sampai la yang aku tak kenal langsung. 



jadi, perkara pertama yang aku kene buat adalah cari orang yang aku kenal. lame jugak aku tengok tengok keliling. kot kot la ade orang yang aku kenal. tapi, hampa. tapi tak pe lah. at least aku ade kenal senior kat sini. die lah oarng pertama yang aku telefon dan bertanyakan itu dan ini bile aku dapat tawaran ke kolej ni. dan, die jugak lah orang pertama yang aku kenal then bawak aku ke semua tempat yang aku patut pergi untuk pendaftaran hari tu. 



tibe tibe, aku nampak someone yang aku rase macam kenal. ouh, this girl. MISYA! aku pernah jumpe die dulu mase dekat sekolah menengah. kami lawan debat dengan sekolah die. rupenye dapat kat sini jugak die. aku senyum dekat die. die balas. petanda yang baik ni. lepas tu tanye die dapat bilik mane. ouh! rupenye die satu bilik dengan aku la. wah. dapat jugak aku room mate yang aku kenal. alhamdulillah. at least tak de la aku kekok sangat dekat bilik nanti. lege jugak dapat jumpe orang yang kite kenal kat tempat yang asing ni. 



bile dah ambik dan pergi ke segala tempat yang aku patut pergi termasuk lah berjalan ke Dewan Banquet yang aku rasekan teramat jauh hanya untuk mengambil gambar untuk kad matrik, akhirnya, aku telah sampai ke bilik aku. Kolej Mawar, Tingkat 3, Bilik No.1. Kolej Mawar adalah kolej yang paling jauh dari segala macam bende kecuali Pondok guard dan KELAPA SAWIT. yup! itulah hakikat yang aku kene terima. then, sampai dekat bilik, aku tengok dah ade orang yang masuk dulu. rupenye Misya. tapi nampaknya, aku dengan die tertukar katil sebab nombor almari aku sama dengan nombor almari yang ade dekat tepi katil Misya. jadi, kami pon tukar katil.



tak lame lepas tu, ade someone yang masuk ke bilik tu. mungkin die salah seorang yang room mate aku. yup! tepat sekali. tapi, mak die..............

-bersambung-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...