.watch out.

Thursday, September 15

NEW PHASE!

assalmualaikum..

my first entry from shah alam! yes! aku kat shah alam sekarang bagi yang tidak mengetahui.:) dah lama aku tak update ape ape kan kat sini. sorry. agak busy sememnjak menjadi student baru ni. hee


so, seperti biase lah, para pelajar baru sudah tentu akan mengikuti program WAJIB. ape lagi kalau bukan ORIENTASI. mostly memang student baru tak suke la bende ni. bukan tak suke sebab ape, ye la kalo minggu orentasi ni, mesti tak cukup mase la untuk berehat kan. dah la penat penat daftar, kemas bilik, then tup tup,mase berehat tu di habiskan untuk mendengar ceramah and etc.


macam macam la jadi mase tu. kene bangun 4 pagi la. kene bekumpul 4.30 pagi la. (bayangkan je la kene bangun puluk bape time tu) penat, letih, lelah semua ade! bekejar kejar untuk naik bus untuk pergi satu satu tempat. alahaii. pengalaman tu. 



tapi masing masing jadi semangat balik biloe tibe time buat 'cheers'. part tu paling best. aku belajar macam macam cheers! sumpah best! and, the most excited part was mase dengan kakak kakak and abang abang PM! terbaikk! dorang ni sporting habis la! suke suke! 


then nak story sikit pasal DATC!

DEWAN AGONG TUANKU CANSELOR

ni adalah dewan konvo la, roughly said. dewan ni quite new. yang penting, dewan ni sejuk gile ok! dinasihatkan kepada sesiape yang tak tahan sejuk dan nak masuk dewan ni, baik bawak la segala macam alat pemanas untuk memanaskan badan anda. SERIOUSLY! aku suke moment aku kau kat dalam dewan ni:
  1. tertido mase tengah mendengar segala ceramah dan taklimat. excpt mase timbalan menteri belia dan sukan tengah berucap. (sebab aku kene duduk depan and mpp ade time tu. alahai..)
  2. tersengguk sengguk meng'iya'kan segala bende yang diperkatakan. katakan 'YA'! heh.
  3. berbalas balas 'cheers' antara kolej kolej! gempak habis!
  4. paling penting JATI bersatu dengan MELATI! i like!
rasa sayang hey rasa sayang sayang hey, hey MELATI LIHAT JATI, rasa sayang sayang hey!

room mate: 
hah! roomate aku sangat cool. just be yourself! aku suke. aku dapat 1 bilik 2 orang. so, ok la kan. mule mule ingat dapat yang 1 bilik 4 orang. mereka mereka kata, yang  orng tu, biliknya sempit. nasib la. alhamdulillah..tapi bayaran kolej pon double la. (alahai..)

from left: jeha(roomate), farah(jiran depan bilik)

 oh! forgot to mention! my fakulti adalah fakulti sains gunaan..






THANK YOU KEPADA SEMUA PM-PM YANG SENTIASA MENGHIBURKAN KAMI DAN MEMBERI SEGALA TUNJUK AJAR! MAAF YE KALAU KAMI NI DEGIL TAK MAU DENGAR KATE! KEPADA SEMUA STUDENT UITM, GOOD LUCK IN YOUR STUDY, OUR FUTURE IS IN OUR HANDS. DO THE BEST. INSYA-ALLAH, YOU WILL SUCCEED! 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...