.watch out.

Saturday, September 17

OVERLIMIT!

assalamualaikum...


disebabkan aku keluar siang tadi sampai la petnag tadi dengan kakak aku, jadi, hal yang sedemikian pon terjadi...
OVERLIMIT

alkisahnye bermula bila aku mule mule tu saje je pon nak keluar. tak de niat pon nak beli ape ape. tapi, pagi tadi dalam pukul 10 macam tu, time tu ade perjumpaan koko untuk kali pertama. then aku masuk JPA. dorang buat la briefing sikit itu ini. then, dah nak habis tu, keluar ayat yang lebih kurang macam ni. 

"next week kene pakai proper attire. baju putih (ok. aku mmg pakai baju putih), seluar track hitam (beres), tudung hitam tak mau ade batu batu. (ok!), kasut putih! (??? hah!! hitam tak bole ke??) ingat mesti putih ye. dan berstoking putih! (keluar lagi duit aku. alahai.. macam air je duit keluar kat sini. huh!)"

jadi, nak tak nak, aku kene la mencari jugak kasut putih tu. last last aku beli kasut sekolah. ambik kau! mmg putih berseri digemari ramai la. kalau tak cukup putih agi aku tak tau la mau habaq pa lagi. so, bile dah keluar tu, aku pon beli la kasut tu. (bende wajib kot) then pusing pusing, kakak aku tanye, nak makan ke? nak tengok wayang tak? aku memang on je la kan. hah! tak buat bajet lagi mase tu. tapi dah berkire kire jugak la, banyak habis ni nanti..


pergi la dulu beli tiket wayang....
then kami pon makan la dulu dekat:

harge standard la kan. makan due orang lbh kurang RINGGIT MALAYSIA DUA PULUH DUA SAHAJA. lagi pon, kakak aku kate food court kat situ makanan tak sedap, so time tu dah lapa, duit belakang kire la kan.(alahai. tapi berbaloi oh makan kat situ...) janji sedap!




habis solat bagai, kami pergi la tengok wayang yang telah kami beli tiketnya before makan tadi. tak perasan pulak kami beli COUPLE SEAT! jadi agak mahal la berbanding seat biase. (ni semua kes nak habiskan duit aku je la kerjenye..) kalau perasan awal yang seat tu couple seat, mmg ambik seat yang lain la kan.

tapi nasib la ceritenye best! memang terbaik la. hehehehe.memang pecah perut la gelak. tapi kan aku rimas la tadi. ade pulak mamat sebelah aku ni, die dah la baru lepas SMOKING, then terus masuk wayang! bau la ASAP ROKOK ko tu! rimas aku! then buat bising pulak. korang ingat korang je ke yang duduk dalam wayang tu? behave la. hormat la jugak orang lain yang ade kat situ. eee. memang REJECT la!



habis citer wayang, pergi la solat asar pulak. lepas tu mencari makanan malam aku. aku ni bukan ape la kan. kalau ikot kan condition duit yang tengah nazak separuh ICU ni, memang aku ingat tak yah beli la, makan MAGGIE je. tapi, aku pikir balik. haiisshhh! dah 2 hari berturut turut ni aku makam MAGGIE. tak bole tak bole. then aku memang dah lame sangat la nak makan satu bende ni, then aku pon beli la...



ni betol punye. bukan main main. lame dah aku nk makan bende alah tu. so, tadi aku beli la jugak. dengan harapan, aku boleh berjimat cermat pada minggu hadapan. hopefully..



so, mari la berkire kire...
  1. kasut putih + stoking putih = rm26++
  2. johnny's restaurant = rm22+
  3. johnny english reborn = rm15
  4. big mac = rm 11
  5. topup = rm 30..(lupe pulak nak mention yang kat sini susah nak dpt topup. hopefully ni dpt la bertahan selama 1 bulan. kene jimat, kene jimat. jadi, yang nak mesej aku tu, sila guna MAXIS ye..hahaha)
so.. korang kire kan la untuk aku berape jadinye. takut aku nak total kan semua sekali. aku memang dah nekad dah, next week mmg aku puase la. untuk ganti puase yang aku tinggal. then, lepas tu, cadangannye, isnin khamis pon nk puase. untuk student macam aku, plus yang belom dapat ptptn lagi ni, haruslah aku berjimat cermat ye.. tapi tadi tu memang dah sangat OVER la aku berbelanje. ewahhh!

"MENYESAL DULU PENDAPATAN, MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNE"


ingat ye.. pengajaran untuk aku hari ni.. lain kali buat budjet before keluar and JANGAN sekali kali ter OVER budjet ok! ..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...