.watch out.

Wednesday, November 30

RM49.90

assalamualaikumm...

ok. let's start BLOGGING!

setelah sekian lama aku menyepi tanpa entry...


actually, entry ni lama dah aku dok pikir. more or less dalam last 2 weeks kot. 

alkisah cerite BENAR ni jadi mase aku dok keluar duit dari mesin ATM. bank ape, tak perlu la aku kasi taw ye..faham faham je la kepada sesiape yang memahami. yang tak faham tu, buat buat faham je la ye. aku pon macam biase la kan, masukkan kad ATM blablabalablabla sampai la duit pon keluar. then aku pon ambik la resit tu kan. tengah aku dok membelek resit tu, aku tengok la baki, tinggal RM******.** daripada RM****##.##. wahh! aku dok kire kire, mane hilang RM49.90 aku??


aku pon buat la beberapa andaian:
  1. aku telah mengeluarkan RM49.90 dari akaun bank aku sendiri.
  2. PTPTN tolak lagi RM49.90 dari akaun aku.
  3. RM49.90 aku missing in action

lepas andaian andaian dibuat, aku pon buat la bidasan untuk setiap andaian:
  1. woii! mustahil la kan, aku n keluarkan RM49.90 tu dari mesin ATM. logik ke? syiling bole keluar ye dari tempat nak withdraw duit tu? memang tak la kan. lagi pon, ape kejadah aku nk keluar RM49.90 je? baik aku genapkan lagi 10sen jadi RM50 kan. 
  2. PTPTN? ape lagi ke duit yang ko nk tolak PTPTN woiii! hari tu dh tolak kan time masukkan duit. RM40++ jugak kan kene tolak. ni nak toalk ape lagi. kalau macam ni, habis duit bab tolak menolak duit dari akaun je la. lepas tu time nak bayar nanti tu dia BUNGA! tak sanggup eden nak cakap!
  3. ni aku NO COMMENT



banyak hari jugak aku fikir mane satu yang betul. alih alih, aku buat don't know je. bukan sebab aku BANYAK sangat duit, tapi aku taknak merungsingkan fikiran aku ni dengan andaian yang aku sendiri tak pasti mane satu yang betul! cume aku berharap aku tak kene lagi macam ni. kalau tiap bulan jadi, memang tak de ape la yang tinggal habis sem ni..


bak kate orang, DUIT BUKAN PENENTU MASE DEPAN! 






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...