.watch out.

Saturday, December 17

KENTANG GORENG!



assalamualaikum..



yup! KENTANG GORENG! bukan KACANG GORENG, PISANG GORENG atau AYAM GORENG. itu semua  takde kene mengene dengan ini cerite. :))



entry ni bukan sebab aku tengah kebulur kelaparan. tapi nak story sikit pasal perasaan YANG TERPAHAT JAUH DIDASAR HATI! (ewah. ambik kau! igt korang je boleh buat ayat SASTERA macam tu?) terlahir idea untuk buat entry ni sebab aku tak lame lagi (next week) bakal menghadapi MINGGU BELAJAR a.k.a STUDY WEEK bak kate omputih. 


"ouh. what so ever la ain. ape kene mengene pulok kentang goreng kesayangan kau dan orang ramai ni dengan study week bagai? ni kes nak tarik attention aku bace blog kau je la kan ni. nyesal nyesal.."



cop! tu la. bace tak habis lagi membebel panjang! sabo aku baru nak start cerite ni. potong line la kau ni. ok. (abaikan orang yang suke membebel tu) actually yang lebih tepat untuk aku cerite kat sini adelah, I MISS KMPk! that's the real story is all about! i do. ( you make me wanna say i do, i do, i do, do, do, do,...) so, aku nak story mory sikit alkisah AKU & KENTANG GORENG time kat matrik dulu. 



    suatu masa dulu, tersebut sebuah kisah di kawasan yang jauh dari riuh kecoh kekusutan bandar. KMPk. satu tempat belajar yang terletak di kawasan yang berbukit. aku berjalan menuju ke kelas seperti biasa. namun, kaki ku melangkah melencong ke arah CAFE A. terasa lapar pulak perut ni pagi-pagi. maklumlah, tadi malas nak bancuh air. tengah sibuk merenung-renung makanan yang mahu dibeli, aku terpandang sesuatu yang berwarna kekuningan. panjang-panjang. ade yang gemuk-gemuk, tapi ade jugak yang kurus. kebetulan, mak cik cafe baru je letak. (meaning baru sangat di goreng) perut sudah bernanyi-nyanyi mintak diisi. KENTANG GORENG! itu yang aku sambar! ape lagi, aku pon mengambil plastik dan mengisi plastik dengan kentang goreng. ouh ye. SOS CILI tidak di lupakan (my favourite tu) . memang sebelum ni aku tak pernah pon makan kentang goreng di pagi hari. apatah lagi mase nak pergi kelas. jadi, rutin itu berulang sehingga lah STUDY WEEK!

    STUDY WEEK. rutin yang sama. kentang goreng yang akan pertama di cari sewaktu di cafe. bile dah dapat, aku bawak die jauh jauh. aku (selalunye aku akan pergi dengan sorang lagi roomate aku, HASYIMAH) kiteorang akan cari port yang sesuai untuk sarapan. sarapan di cafe, bukan pilihan kami. selalunye, kami akan bersarapan di tepi MASJID (menghadap padang) atau pun di ASTAKA (sebelah padang). almaklumlah, pagi pagi ni feeling die lain sikit. kadang kadang, kami naik jugak kat UFO untuk sarapan. SERIOUSLY aku nak bagi taw, FEELING die lain sangat. dan rugilah kepada sesiape yang tak pernah buat macam tu. selesai makan, SEMBANG-SEMBANG, and MELAYAN PERASAAN MASING-MASING, kami akan pergi study. location untuk study untuk SEM 1, MASJID. tapi untuk SEM2, aku and SYIMA jarang g study same same. (bukan gaduh or what so ever ok. just die study dgn bdk kls die.) aku pon study la dekat tepi LECTURE HALL. 

-KENANGAN KMPk: 2010/2011-


so, mungkin bagi yang tak memahami, tak akan faham ape yang aku rase sekarang ni. aku kat sini pon almost study week dah. so, terimbau pulak kenangan kat matrik dulu.  and just to inform. for now and forever...

 





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...