.watch out.

Thursday, October 28

APA ERTINYA?

if entry yang kat bawah ni is all about FRIENDS, today, i wanna make something different. today is all about L + O + V + E = LOVE. 

what does LOVE mean to you? ape itu cinta? adakah satu permainan atupun hanya satu sandiwara dunia? kepada sapa perlu kita cakap " I LOVE YOU"? adakah itu satu ayat yang sangat bermakna dalam hidup seseorang? impak die adakah sebesar sampai ada orang sanggup bunuh oranag hanya kerana CINTA? sedalam mana pula perlu kita berikan rasa cinta itu kepada sesorang. setahu aku. jangan mengasihi manusia lain lebih dari kamu mengasihi YANG MAHA PENCIPTA. 




I LOVE YOU. 




it make me wonder, adekah semudah itu manusia melahirkan rasa cinta n sayang kat manusia lain? adakah semudah itu? hanya dengan pertemuan yang beberapa kali je, boleh ke rase tu ade dalam diri manusia? atau adakah hanya nafsu semata?  




cinta antara MANUSIA + MANUSIA. 

ape maknenye? 

LELAKI + PEREMPUAN 

semudah itu ke? hanya perlu ade dua manusia yang berlainan jantina. kemudian, bercinta, kahwin, anak, kemudian??? adakah akan wujud lagi erti CINTA n SAYANG dalam diri dua insan 2? 

wujud ke cinta sejati? semalam aku baru tengok citer LAGENDA BUDAK SETAN 2. ade ke lagi cinta yang macam tu kat zaman sekarang ni? jalan citernye cam zaman dulu-dulu je. i mean, kisah cinta 2. cam payah nk jumpe kat zaman sekarang ni. sekarang org bukannya SAYANG kat tuan punye badan, tapi, SAYANG kat duit tuan punye badan. 


aku pon pernah jugak la in dalam bab-bab cintan-cintun ni. tapi aku rase aku punya kes memang x sama dengan orang yang bagai nk rakk bercinta, tapi putus tetibe. story aku, x la sedih sangat, cz aku pon baru sangat kenal mamat ni. then, tup, tup, in love, tup, tup clash or dalam erti kate BREAK. ntah la. malas dah sebenarnya nk pikir sal bnde lepas. just let it go la kan. sekarang pon mamat tu ngah bahagia dengan gf die. hopefully happily ever after la kan.  

tapi yang aku pelik ni, aku ni la. asal la sekarang ni jadi pelik dengan bende-bende cam ni? selama ni memang aku x pernah pon nk ambik pusing bende-bende cam ni. tapi sekarang? adakah disebabkan faktor, usia makin dewasa atau. hayna permainan jiwa n dunia??? lumrah alam la. law rase nk dikasihi n mengasihi 2. tapi sekrang bukan masenye la aku rase. baik aku fokus kat stdy dulu, then dah stabil nanti, abru pikir sal bnde-bende ni kot. selagi aku rase aku bole bertahan, aku akn cube la.


teruk sangat ke hidup tanpa LELAKI? x kan. GIRLS also can go on with their life witout a man, but not forever i guess, it just bole bertahan for a while, nak x nk, kite ni as GIRLS o WOMEN, perlu akui, kita ni insan yang lemah. n untuk menutup kelemahan tu, kita perlu someone untuk make it perfect for us.




PARENTS + CHILDREN

hurm. x di nafikan ikatan yang kat atas tu memang sellaunya agak kaut. tapi, still ade anak-anak yang x hormat parents dorang. sebab ape? kadang-kadang, puncenye, parents tu sendiri. busy dengan kerja, sampai abaikan anak-anak. tapi yang selalunya, anak-anak la yang sellau buat hal. parents tu layan elok-elok, x nk terima. ntah la. dunia zaman sekarang. payah nk predict. macam-macam bole jadi. anak BUNUH parents, parents BUNUH anak. bunuh-bunuh ni cam dah jadi perkara biasa je sekarang. sesuka hati je nk bunuh orang. ingat ape? ni la yang aku pening sekarang ni. wujud ke lagi erti dan maksud sebenar CINTA dan SAYANG TU?? 

I love my parents



CINTA KEPADA ILAHI


aku rase ini je cinta yang bakal kekal kalau kita tahu cam ne nak jage kesucian cinta ini. oh NO!! i'm speachless. xtaw ape nk kate. aku sendiri pon dah rase betapa tenang nye if kita dapat rase CINTA ni. sangat tenang. terima kasih YA ALLAH, aku bersyukur cz dpt merasai kenikmatan CINTA-MU. 

[cintaAllah.jpg]





KAWAN + KAWAN.

aku rase untuk hubungan yang kat ats tu, aku dah tekan kan banyak kali kat entry-entry aku yang kat bawah ni. jadi, aku rase korag pon tahu kan betapa aku memang menghargai nilai erti PERSAHABATAN tu, cz mmg sangat bernilai. hahaha. ok,ok, aku stop. nanti korag muak pulak denagn bende ni. 





p/s: terpaksa post jugak entry ni even agak sedikit skema n jiwang. aku tulis ikot kate hati je. n hati n jiwa aku akte, aku perlu post entry ni, if not, aku akn menyesal. menyesal sebab ape? aku sendiri pon x taw. hais, memang permainan jiwa n perasaan la sekrang. k la. hope enjoy reading..




The love we give away is the only love we keep.
- Elbert Hubbard




wassalam.........








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...