.watch out.

Saturday, March 5

PRD VS JPP


assalamualaikum..

perkhabaran yang letih untuk jangka masa 2 minggu berturut-turut.


PRD VS JPP

itulah yang kecoh satu KMPk untuk 2 minggu yang lepas. bukan PRD nk gaduh dengan JPP o wat, tapi kami (PRD) msuk pertandingan DEBAT 4 PENJURU yang menemukan RAKAN MASJID, RAKAN PERPUSTAKAAN, PEMBIMBING RAKAN DINAMIK (PRD) & JAWATANKUASA PEWAKILAN PELAJAR (JPP). dari awal pertandinagn lagi ramai sanagt berharap yang PRD akn jumpe dengan JPP kat FINAL. dan hasrat tu alhamdulillah tercapai.

ok! aku akn cerita dari mula. 

aku, seperti yang anda semua tahu, memang dah masuk debat ni since aku kat sekolah lagi kan. jadi, bila ade peluang cam ni, memang aku takkan lepaskan la untuk masuk. jadi, aku sebagai ahli PRD, mewakili PRD untuk pertandingan tu. ape yang menarik bagi aku, kami menubuhkan satu kumpulan dimana dua daripada ahli kupmulan bahas PRD merupakan lawan TRADISI aku mase kat sekolah dulu. memang sekolah kami anatara sekolah yang akan mendapat tumpuan dan bolh dikatakan digeruni olaeh banyak sekolah.

2 ahli yang aku maksudkan are HASYIMAH and AMAR. seoarang lagi adaalh someone yang aku baru kenal, ZULAIKHA. sangat-sangat tak sangke yang kami akan bergabung membentuk kumpulan even before this kami merupakan mush tradisi dalam bahas! peringkat awal persediaan aagk kelam kabut coz mase untuk mencari bahan-bahan sangat singkat. dan itu memerlukan kami untuk memerah segala keringat kami untuk saty-satu tajuk! call sane, call sini semata-mata nak mendapat satu-satu isi.

alhamdulillah, ramai sgt yang membantu kami mase tu. if nak sebut sorang-sorang takut-takut ade yang tertinggal dan berkecil hati pulak. cz memang terlalu ramai samada secara langsung atupun tidak. kami terpakse untuk menyediakan 5 TAJUK dalam mase tak sampai seminggu! dan 4 TAJUK akan dipertandingkan dalam masa SATU HARI! wow! aku tak pernah buat kerje segile ini! tapi dengan izin ALLAH tiada yang mustahil..

dari sehari ke sehari, kami mencari bahan dan mencari nasihat dan juga kekuatan dari kawan-kawan. kami sangat perlukan MORAL SUPPORT mase tu..masing-masing dah macam orang tak betul je. itu tak kene, ini tak kene.

bila tiba hari pertandingan, kami semua amatlah takut, cz kami semua membawa tugas yang berat. iaitu AMANAH dari semua rakan-raakn supaya kami mengalahkan JPP! aduhh! pusingan awal kalah kepada JPP. tapi saya dapat menjadi PEMBAHAS TERBAIK! i like! hee. second round, mengalahkan RAKAN PERPUSTAKAAN, ZULAIKHA dapat jadi pembahas terabaik! third round, kami mengalahkan RAKAN MASJID, MUKHRIS dapat jadi pembahas terbaik!

then, kami dikumpulkan untuk mengetahui sapa yang dapat masuk ke final. bila diumumkan, tenyata, PRD akan bertemu JPP di pusingan FINAL! wow!! tepat sekali dugaan mereka semua! PRD ade kelebihan cz kami dapat 2 kali pembahas terbaik, JPP sekali. 7 majoriti juri, JPP 4 majoriti. markah keseluruhan kami sama 6. petang tu, kami semua bertungkus lumus di masjid untuk mencari segala isi yang bakal dipertandingkan! sangat stress mase tu. kami cuma relax bile sembang-sembang pasal HNATU KAK LIMAH, KFC la.. then terpakse bagi tumpuan balik.

penat memang penat. makan pon kelam kabut sampai rase cam nk keluarkan balik makanan tu. tapi kene makan jugak cz dari pagi memang tak makan nasi langsung. perut dah bunyi2. susah pulak if lapar time tengah berbahas nanti...

kami pon bangkang itu, setuju ini. tegakkan itu, bidas ini., labah-labah dan cicak merupakan topik utama yang dibahaskan! haish! due2 main atas angain je. nampak sgt due2 kurang prepare tok tajuk "FILEM MALAYSIA SUDAH KETANDUSAN IDEA" kami yang nampaknya ketandusan idea mase tu. tapi sangat best malam tu even kami kene BOOOO dgn penyokong JPP!! kami redha je la.. be PROFESIONAL! dorang bukan tau pape pon sal bahas kan.. huhuhu..

syima pulak sempat main mate. amboi.. bukan main lagi die.. mane satu entah yang die nak. hahhaahah. ( opppsss jgn marah SYIMA) bile keputusan diumumkan, MARIO a.k.a ejad dapat jadi pembahas terbaik! bile dengar "usul pada malam ni.....................DITERIMA" kiteorang sangat la terkejut dan sangat2 seronok!!! PRD dapat mengalahkan JPP! satu fenomena baru di KMPk! hahahahahhahahaa

lawan yang dikalahkan :)


terima kasih diucapakn!! :)

sekian, 
PRESIDENT,
F!NGERs


1 comment:

KeYLa GoJez said...

awak.. seriously.. nak tahu apa usul awak n pihak lawan ea untuk tajuk filem malaysia sudah ketandusan idea. email aqilah.asmayani@gmail.com boleh x? please please please. at least before isnin ni. please sgt2!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...