.watch out.

Wednesday, May 18

THE FINAL RESULT!

assalamualaikum....




today 18 MEI 2011. hari yang sangat di nanti-nantikan oleh sekalian makhluk yang merupakan pelajar MATRIKULASI sesi 2010/2011. ramai ternanti-nanti sejak jam berdetik 12 malam menandakan masuknye hari yang paling ditakuti oleh seantero pelajar matrik! sibuk la bukak link yang sepatutnya untuk meng'check' result mereka-mereka sekalian. namun saya sewaktu jam 12 malam, saay sudah lena diulit mimpi. hahaha. bukan tak takut, tapi sebab takut sangat la tidur awal. jadinya nak dijadikan cerita, rupa-rupanya, result tak keluar SHARP 12 malam, tapi die keluar 12 jam lepas tu. yup! 12 tengah hari! hah! siapa yang dok bukak web, SMS la, ape la. aleh-aleh kol 12 tgh hari, baru result keluar! hambik ko! lame tu tunggu.



bile dh bole chck tresult, mule la line busy dah jadi macam trafik jam! nak masuk je tak bole. huishh! memang lame la aku tunggu petang tadi nak check result! aleh-aleh, aku check lepas MAGHRIB tadi. then baru la dapat taw result yang sebenar! alhamdulillah. masih ok walaupon tidak sehebat mana. sebesar itu yang aku ushe, sebesar tu la yang aku dapat! dari segi pointer tak berubah langsung dari sem 1 hari tu. cume ade perubahan pointer dekat subjek. ade yang turun, ade yang naik! adat la tu kan..:)



hari ni ade yang melompat kegembiraan, tapi tak kurang jugak ade yang bersedih. masing-masing dengan EMOSI yang tersendiri.



buat yang GEMBIRA:

tahniah aku ucapkan dekat semua. itu semua atas usaha keras korang! memang korang berbaloi untuk dapat semua tu. tapi jangan la lupe kepada yang MAHA PENCIPTA! die yang memberi dan die juga berhak untuk menarik kembali.:) semoga kalian terus sukses dalam kehidupan kalian! terus majukan diri, keluarga, masyarakat, negara dan AGAMA! insya-Allah..

buat yang berduka:

tabahkan hati wahai teman. mungkin bukan rezekinya disitu. percayalah, mesti ade hikmah semua ni! DIA maha pengetahui apa yang terbaik untuk kita. kadang-kadang, mungkin kita rase itu yang terbaik, tapi yakinlah! DIA lebih mengetahui ape yang terbaik untuk hambaNYA. jangan pernah berputus asa walau apa pun! perasaan sedih itu pasti tetap ade, tapi cukup lah sekadar kesedihan yang membakar semangat untuk berjaya dan bukan untuk terus gagal! yakinlah duhai SAHABAT! perjuangan masih belum berakhir! kuatkan semangat mu..aku yakin kamu boleh! banyakkan berdoa. insya-Allah, semua kan dipermudahkan.:) 


itulah kehidupan. kadang-kadang, kita kat atas, kadang-kadang dibawah. seperti roda! setiap yang diatas pasti akan kebawah jua. jadi perlu sentiasa muhasabah diri masing-masing! insya-Allah..:)


sekian,
president,
F!NGERs

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...