.watch out.

Saturday, May 21

JANGAN RAGU?

assalamualaikum.



ape yang jangan ragu tu? hahaha. mungkin dah ade yang dapat agak, atau mungkin ade yang cube mengagak tapi mungkin tersasar jauh! ok lah, mari ak kasi tahu ape yang jangan ragu tu. if korang tengok berita atau membaca paper hari ni dan semalam, korang mesti ade dengar berita pasal susu UHT yang dok kecoh sekarang coz ade yang syak ade MELANIN dalam tu. so? ape nak kecoh? haisshhhh! then TPM kite dah bagi kenyataan: "JANGAN RAGUI STATUS HALAL SUSU UHT 1 MALAYSIA" hah! kalau korang yang dah tengok rupe bentuk kotak susu yang katenye kalau aku tak silap diimport dari KOREA tu, sudah pasti kalau dok belek beratus-ratus kali pon, takkan ade LOGO HALAL JAKIM!




hurmmm. WAJAR lah kalau ade pihak yang dok meragui status halal susu tu. mane kite nak taw if logo halal yang ade kat susu tu betul2 HALAL atau sebaliknya. kan lagi bagus kalau ade logo halal pihak JAKIM dekat susu tu! dan wajar lah dan aku rase dah kire WAJIB la buat balik kajian dan kaji balik status ke 'HALAL'an susu tu sebab dah ade pihak yang ragu! 



bende ni tak bole nak buat main-main. ye la bende tu kan minuman yang diberi kat budak-budak sekolah. bak kate orang ape yang kita makan dan minum ni akan jadi darah daging kita, kalau elok bende yang kita mkan tu, maka elok lah keseluruhannya, INSYA-ALLAH, kalau tak elok bende yang kita makan tu, paham-paham sendiri lah. mungkin akan menjejaskan kesihatan.



ok la. mlas dah nk merapu panjang-panjang. sehingga berjumpe lagi..
sekian,
president,
F!NGERs

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...