.watch out.

Thursday, April 21

FIKRI H4T27 :)

assalamualikum...



today is the day! i'll start blogging bout my friends. let's get start with someone who is really wanna me to write bout him in this blog! ok! my pleasure dearest friend. :)


MUHAMMAD FIKRI


that's him! ok! aku akan ceritakan how i meet him, his character, my opinion bout him and lots more!!



the story begin when aku masuk dalam satu pertubuhan yang diberi nama PEMBIMBING RAKAN DINAMIK (PRD).  at first aku nampak FIKRI was mase die jadi MC untuk ape entah aku tak ingat la. yang aku tahu, die adalah EXCO PROTOKOL and something ape ntah aku lupe name jawatan tu. heee. yang penting die adelah dari kalangan exco-exco means, die adalah antara AJK dalam PRD! mule-mule tu aku cam ni. " oooo, die la exco tu. ok! meaning die je la yang akan jadi MC bile ade ape-ape event kan! and mesti cam skema-skema gitu. ye la die an under PROTOKOL! " time tu seriously, aku tak kenal langsung die and even, aku tak tahu pon NAMA die even HURUF DEPAN NAME die!




wow! looks, betape dulu aku langsung tak kenal siape die nie. and event-event yang selepas tu berjalan dengan die sebagai MC bersama lagi sorg tu, NABILAH, tanpa aku tahu siapa NAMA die! wahh!! dahsyat! under persatuan yang sama, tapi nama pon tak kenal. tapi lebih baik la kan dari aku cakap cam ni, " eh! siape die ni?? tak pernah nampak muke pon dalam PRD ni " hah! law yang tu lagi haru. nampak sangat la aku tak pernah pergi perjumpaan and event-event PRD! at least aku sedar la jugak akan kewujudan die dalam PRD ni.



then aku selalu terserempak dengan die kat depan LECTURE HALL. coz selalunye, lepas H4, masuk, hall tu akn beralih kepda H5, means lepas die masuk hall, aku pulak yang akan masuk! memang selalu sangat la aku nampak die, tapi, of course and for sure la aku tak tegur die kan. cz tak kenal pon, tau muke je! sampai la kepada satu event iaitu DINNER PRD . seperti yang sedia maklum, MC pada malam tu ade 7 orang including my 2 room mates. nak dijadikan cerite, malam tu aku kene uruskan bab cabutan bertuah. so, nak tak nak, aku kene la berkomunikasi dengan MC pada mlam tu aboit cabutan bertuah ni. even aku bukan exco, tapi aku as biro, kenenla aku buat kerja coz exco aku telah mempunyai keja yang lain iatu MC!



malam tu, aku duduk bersama MC-MC. means, aku makan bersama mereka! so, disitulah bermula detik persahabatan antara aku dan MC, temasuklah FIKRI! since malam tu, aku selalu jumpe die. ye la, budak-budak MC selalu buat perjumpaan even, tak de ape-ape event pon! memang FRIENDSHIP tersangat STRONG! aku terharu sangat bile dorang ajak aku join dorang sekali! it's just wonderful to have such a great friend!



who to describe fikri?? hurrrrmmmmmmmmmmmmmm..
1st time aku jumpe die yang time aku tak kenal langsung siape die tu, aku rase die ni agak sombong orang nye. honestly! aku pon tak tau la kenape kan aku cakap cam tu! tapi ternyata! bile aku dah start kenal die, die bukan la jenis orang yang SOMBONG! die just agak TAK BIASE dengan perempuan. die mengaku yang die ni payanh nak dekat and rapat dengan perempuan. wahh! aku glad sangat coz die boleh biase kan dengan kami-kami kaum hawa dalam O.H.F (oh! forget to mention that, kami ade our own group yang diberi nama ONE HAPPY FAMILY or O.H.F) tu yang menjadikan kami menjadi makin dan bertambah rapat!



fikri is someone yang tersangat sporting for me! die tak kisah pon ape yang orang nak cakap pasal die as long as orang tu tak ruin life die and not harm any side of his life! yang part tu memang aku RESPECT kat kau FIK! FIKRI pon jenis yang gile-gile. meaning, die memang suke buat orang lain gelak and suke tersemyum! i like you like that FIKRI! :) hah! even si FIKRI ni jenis yang cam ala-ala takut dekat perempuan tapi NWA! hahahahahhaa.. jangan marah FIK, yang tu selamat tersimpan di dalam peti yang ber'password'! nobody will know except our family members k! :)



but a few days ago, aku kept wondering something till now. FIKRI, ARE YOU HIDING SOMETHING FROM US? aku tak tahu la if ni just my feeling or what, tapi, just rase yang ko ade nak bagi tahu something but, still tak bagi tau! i don't know. mybe aku salah kot! heee. btw, this is just my instinct! if nothing so just ignore ok! FIKRI pernah cakap cam ni kat syima dulu " orang yang paling gembira tu la sebenarnya orang yang paling sedih " if bace sekali lalu macam nothing! but bile fikir balik, maksud ayat tu terlalu mendalam. hurmmm.. i also don't know what is the real meaning inside that sentence! so......................(?)




hah! aku rase FIKRI lah antara orang yang akn menceriakan suasana bile kami semua kumpul sama-sama. banyak je idea die yang nak buat kami semua tergelak! FAHRIN AHMAD! lucky i remember that! hahahah. kenape tibe-tibe FHARIN AHMAD? sebabnye, ade la someone cakap yang FIKRI ni ade rupe sebijik cam FAHRIN AHMAD! ye ke?? hurrrmmmmmmm.. konfius kejap! hahahaa. korang pergi la usha pic die kot2 betol ade cam rupe FAHRIN AHMAD tu kasi tahu aku ye, aku pon nak gak tahu part mane yang FAHRIN nye. heeee jangan marah ye FIKRI!  peace..:D 



aku ade a few pic yang nak share:







ok! dah tengok pic-pic kat ats tu? sori pic yang last tu up side down pulak! hee. 

tu la kerja aku dengan FIKRI kat hall! hahahhaa.. mule-mule FIKRI la yang start dulu, then aku follow je la. and yang paling kelakar, budak-budak kelas kau kecoh kot sal bende ni. daj dorang pikir yang bukan-bukan pulak! hahahaha. serious kelakar sangat mase tu! FIKRI, ko kenal SYAHIR kan, tok pic yang last tu, aku mintak syahir tolong padam kan, tapi, die tak nak, die pergi tambah "H5T29B" die pergi tamabah "B" bile aku tanye kenape die kate tak complete ni! aduhh!! then die kate, "nak padam gune pemadam aku jugak!" haishhhh syahir, syahir! :P



huh! speechless tibe-tibe. heee. banyak bende lagi nak tulis, tapi cam dah panjang je entry ni. tak pe la yang the rest tu, aku simpan je la. nanti ade kesmpatan lagi, akan aku bagi tahu ok! :)



FIKRI: thanks coz sudi nak kawan dengan aku even tak berape rapat b4 kan. but since aku kenal ko, seriously aku rase tersangat bertuah dapat kawan dengan ko. ko pernah bagi aku nasihat time aku agak DOWN hari tu. thanks again friend. that what i call real friend! SHARE SOMETHING NOT ONLY HAPPINESS BUT ALSO THE SADNESS! ko pon if nak share ape-ape silakan. sebab aku ni PENDENGAR YANG TERBAIK! hee.. (alamak masuk bakul angkat sendiri..malu3) 


your friend,
| ainur syahidah |


sekian, 
president,
F!NGERs

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...